Σας ευχαριστούμε που ήσασταν μαζί μας / Thank you for joining us
Τι είναι η δημιουργικότητα και ποιοι άνθρωποι χαρακτηρίζονται ως δημιουργικοί; Είναι αυτοί που έχουν απαντήσεις σε κάθε πρόβλημα; Είναι αυτοί που δεν κάνουν λάθη; Μήπως είναι τελικά αυτοί οι οποίοι συχνά αμφισβητούν το κατεστημένο, εφευρίσκουν πιθανές απαντήσεις, φαντάζονται και σκέφτονται βελτιώσεις και εναλλακτικές λύσεις;
Θα χαρακτηρίζαμε τα μικρά παιδιά της προσχολικής ηλικίας ως πολύ δημιουργικά και με αυτοπεποίθηση, ότι γνωρίζουν να τραγουδούν, να χορεύουν και να ζωγραφίζουν. Όμως μετά από λίγα χρόνια αυτά τα παιδιά παύουν να αισθάνονται δημιουργικά και χάνουν ορισμένες δημιουργικές δεξιότητες. Το σχολείο είναι συχνά η αιτία της έλλειψης εμπιστοσύνης καθώς τα παιδιά κοινωνικοποιούνται και γνωρίζουν τους περιορισμούς τους.
Η καλλιέργεια της δημιουργικότητας στους μαθητές μας είναι ζωτικής σημασίας. Αλλά μπορεί η δημιουργικότητα να διδαχτεί ή να αναπτυχθεί στα παιδιά; Πώς μπορούν οι καθηγητές να βοηθήσουν τους μαθητές να απελευθερώσουν την δημιουργικότητα τους; Το 4ο Εκπαιδευτικό Συμπόσιο teAch του Κολλεγίου Ανατόλια εστιάζει στο θέμα της δημιουργικότητας, ζητώντας από τους εκπαιδευτικούς να προβληματιστούν σχετικά με διδακτικές προσεγγίσεις οι οποίες τείνουν να προωθούν την δημιουργικότητα των μαθητών τους χωρίς να παρεμποδίζουν τον επιστημονικό τρόπο σκέψης τους. Θα πραγματοποιηθούν ομιλίες και παρουσιάσεις σχετικές με τα σενάρια και τις στρατηγικές διδασκαλίας που έχουν ως  στόχο την καλλιέργεια της δημιουργικότητας των μαθητών.
What is creativity? Do creative people have answers to problems?
No, but they regularly question the status quo, invent possible answers, imagine and think about improvements and alternatives.
We characterize young, school-age children as being typically very creative and confident in that they can sing, dance and draw. Yet within a few years of schooling these children no longer feel creative or competent. School is often the cause of their lack of confidence as children become socialized and aware of their own limitations.
Teaching creativity to our students is vitally important. But can creativity be taught or developed in children? How can teachers help students unleash their creativity? The 4th Anatolia College teAch symposium aims to deal with the issue of creativity asking teachers to reflect on what they are doing that tends to foster the creativity of their students without hindering their scientific way of thinking. Talks and presentations will be made related to scenarios and strategies teachers found effective in nurturing their students’ creativity.